بازی های وانمودی، شیوه‌ای طبیعی و خلاق درکسب،گسترش و تعمیق مهارت های زبانی
کد مقاله : 1070-5LIVATURECONF
نویسندگان
مهدی اخروی *
استادیارگروه زبان وادبیات فارسی. دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی (واحد بنت الهدی صدر فردوس) . ایران
چکیده مقاله
نقش انواع بازی در کسب دانش ها و مهارت های دوران کودکی ، از گذشته های دور امری مسلم بوده و امروز قطعی تر هم شده است .مهارت های ارتباطی و زبانی به عنوان شاه کلید کسب سایر مفاهیم و مهارت ها در دوره کودکی پایه ریزی می شود و ناگزیر بهترین شیوه برای توفیق در کسب این مهارت ها استفاده از بازی است که در میان بازی های زبانی ، بازی های وانمودی با توجه به سنخیت عمیقی که با زبان دارند می توانند دردوره پیش از دبستان و دبستان مورد استفاده قرار گیرند تا زبان آموزی از اسارت روش های خشک و بی روح و غیر طبیعی خارج شود و چهره جذاب بازیگونه اش را به کودکان نشان دهد. با مطالعه تجسسی اسناد و مدارکی که در این حوزه وجود دارد وتحلیل و تالیف یافته های اندیشمندان با روش تحلیلی توصیفی، این نتیجه حاصل شد که بازی ها به ویژه بازی های وانمودی می توانند در توانمندی های مهارت های زبانی و ارتباطی کودکان بسیار موثر باشند و درهمین آغاز راه، به شیوه ای غیر مستقیم، زیر بنای رسیدن به درجات متعالی مهارت های زبانی در دوره های نوجوانی و بزرگسالی را فراهم کنند.
کلیدواژه ها
بازی زبانی، بازی وانمودی ، بازی محلی، زبان آموزی
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر