بررسی و تحلیل اخلاق حرفه ای معلم در آموزش زبان فارسی
کد مقاله : 1076-5LIVATURECONF
نویسندگان
حجت اله اسما عیل نیاگنجی *1، احمد خلیلی2
1دانشگاه فرهنگیان مازنداران
2عضو هیات علمی
چکیده مقاله
عصر کنونی، عصر بحران ها و چالش های بنیان افکن است. بشر امروز برای رسیدن به تعادل روانی و موفقیت در روابط فردی و اجتماعی چاره ای جز روی آوردن به اخلاق و تربیت اخلاقی ندارد. امروزه رویکرد اخلاقی به منزلة یکی از مهم ترین رویکردهای اخلاق حرفه ای معلم به شمار می‌رود. در این رویکرد، برنامه‌های درسی ابزاری موثر در رشد و توسعة فضایل اخلاقی و مهارت های اجتماعی در فراگیران است و آنان را برای بازخورد مناسب با مسائل و موضوعات جدید آماده می سازد. هدف این مقاله، بررسی رویکردهای اخلاقی و ارائة عناصر اصلی و دیدگاه‌های اخلاق‌مداری معلم است. روش این پژوهش تحلیلی- نوصیفی است. برای تربیت اخلاقی می توان سه بعد شناختی، عاطفی و روانی- حرکتی در نظر گرفت. در این ابعاد، توانایی‌ها و قابلیت‌هایی از حیث دانش، درسی یا در ارتباط با دروس دیگر توسط دست اندرکاران تربیتی، به ویژه معلمان، مورد توجه قرار گیرد.
کلیدواژه ها
اخلاق حرفه ای، معلمی، برنامه درسی، زبان فارسی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر