چگونه می توان توانایی «بندنویسی» دانش آموزان پایه ی چهارم را از طریق یادگیری مشارکتی بهبود بخشید؟ |
کد مقاله : 1096-5LIVATURECONF |
نویسندگان |
خدایار مختاری1، امیرحسین جنتیان *2، فاطمه صادقی3 1عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان 2دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، واحد میمه، دانشگاه آزاد اسلامی، میمه، ایران 3معلم رسمی آموزش و پرورش ناحیه 2 اصفهان |
چکیده مقاله |
هدف پژوهش حاضر، افزایش توانایی های دانش آموزان در موضوع «بندنویسی و انجام گام به گام آن» درس فارسی و نگارش با یادگیری مشارکتی فردی و گروهی در محیطی شاد و کامران با تکیه بر روش های نوین تدریس، بهره گیری از امکانات موجود و نیز ایجاد تغییرات و تطورات در فرآیند یاددهی و یادگیری که از نتایج آزمون مداد- کاغذی است. این جستار با هدف بهبود بخشیدن به یادگیری دانش آموزان در بخش فارسی و نگارش پایه ی چهارم ابتدایی دبستان نیک آیین 2 اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 استان اصفهان تحصیلی 404-403 به اجرا درآمده است و اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از روش های مختلف شامل: مطالعه منابع موجود، از طریق پی گیری آزمون های عملکردی، مشاهده ی مستقیم و مصاحبه انجام گرفت. نویسندگان با توجه به چهار منبع اصیل زبان فارسی شامل التفهیم ابوریحان بیرونی، کیمیای سعادت امام محمد غزالی، زادالمسافرین ناصرخسرو قبادیانی و دانش نامه ی علایی ابن سینا، واژه های اصیل فارسی را استخراج نموده اند و در اختیار دانش آموزان پایه ی چهارم قرار دادند. |
کلیدواژه ها |
بندنویسی، واژه های اصیل فارسی، بهبود یادگیری، یادگیری مشارکتی، محیط شاد |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |